LCHF-müsli

Förra veckan då det var lite extra ledighet passade jag på att baka loss. Eller, baka och baka, vet inte om man kan kalla det riktigt... Jag gjorde för andra gången det fantatiska LCHF-knäckebrödet (den här gången kom jag ihåg att skära brödet i bitar innan jag skjutsade in det i ugnen!) och så gjorde jag ytterligare ett frukost-recept ur den helt underbara boken LCHF för hela familjen av Monique Forslund, nämligen LCHF-müsli!


LCHF-müsli:

1,5 dl sesamfrön
1,5 dl linfrön
1 dl pumpafrön
1 dl solrosfrön
2 dl krossade nötter (jag använde hasselnötter och mandel)
2 dl kokosflingor
(2 tsk kanel)
(2 tsk ekologiskt vaniljpulver)
1 dl olja (koksolja eller rapsolja)
1 dl vatten

Värm ugnen till 200 grader.
Rör ihop alla ingredienser i en bunke och låt stå i 15 min. Fördela müslin på en bakplåt och rosta i ugn i 10-20 min, tills den fått en fin färg.
Klart!








Den här müslin blev jättegod och är ett perfekt lowcarb-alternativ till mig som käkar mycket yoghurt och fil!
Förvara i en glasburk med lock. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0