Träning v. 24

Det var dåligt med träning i två veckor då jag hade väldigt ont i benet och var på semester i Norge, men nu är jag på banan igen! Även om jag fortfarande inte kan ut och springa...
Här är förra veckans prestationer:



Måndag: Intervaller i grusbacken 10 ggr

Tisdag: Powerwalk 6 km

Onsdag: Annika Sjöös träningsDVD + styrketräning överkropp

Torsdag: Intervaller grusbacken 10 ggr (hade känningar i benet så jag gick 7 och sprang 3) + cyklade till/från jobbet, ca 12 km totalt för båda sträckorna

Fredag: Cyklade till/från jobbet

Lördag: -

Söndag: Morgonpowerwalk 4,6 km + cirkelträning överkropp


Inte min bästa vecka direkt, men tillräckligt bra med tanke på min kroppsstatus just nu + att jag har haft en mycket intensiv (men rolig!) helg med jobbfest, konsert, födelsedagskalas mm....

Hade önskat att jag kunde ut och springa som vanligt för så fort jag tränar kondition nu så blir det samtidigt världens styrketräning för benen (när jag cyklar eller kör back-intervaller) och det blir lite jobbigt. Musklerna ska ju få hinna vila också. Dessutom saknar jag löpningen som en galning. Blir jätteavundsjuk när jag ser alla löpare som är ute och springer i sommarkläder, vill ocksåååå :(

Nu ska jag göra något som jag längtat efter länge, nämligen sätta mig soffan och titta på serie. Var säker flera månader sedan jag gjorde det sist, men jag har inte haft tid???? Jag jobbar, tränar, äter, sover, jobbar, tränar, äter, sover osv... Eller, sov-fronten har ju inte legat bra till alls på senaste tiden, jag har valt att spendera sista kvällstimmarna med datorn istället. Men det ska det bli ändring på nu! Tänker se första avsnittet av True Blood säsong 5, äta kvällsmellis och sedan hoppa i säng! Ska bli sååååå skönt!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0