Sötsug

Eftersom jag har haft en liten semester nu när jag var i Norge så blev det en hel del godsaker som choklad, chips, kakor, vin och öl. Och det tycker jag att man ska få unna sig ibland om man känner för det. MEN när man har levt lite sådär halvt osunt i en vecka så är det inte jättelätt att gå tillbaka till fröken hälsosam.
I vanliga fall (alltså då jag inte käkar en massa onyttigt gotti gotti) känner jag sällan sötsug. Jag kan bli sugen på tex choklad eller glass bara för att det är GOTT, inte för att kroppen skriker efter socker. Men nu känner jag verkligen det här jobbiga sötsuget då jag skulle kunna äta nästan vad som helst som innehåller socker, och går och tänker på godsaker hela tiden. Jag blir sugen på godis, kakor, efterrätter och dör efter att bre tio polarkakor och proppa i mig. Och det blir ju inte bättre av att jag efter resan har varit på studentfirande och knappt sovit på två nätter haha. Trött och bakis = cravings efter allt onyttigt.

Måste dock inflika att jag och min norska vän som jag bodde hos har varit väldigt duktiga när det kommer till själva "maten". Vi har bakat lowcarb-bröd till frukost och skippat de mesta kolhydraterna till lunch och middag. Jag hade faktiskt till och med tagit med mig min hemmagjorda müsli som min vän fick smaka på, och hon gillade den!

Nä, nu blir det en riktig nystart för mig. Det har ju varit dåligt på träningsfronten också iochmed att jag varit dålig i benet/knät. Jag har kommit igång lite med promenader och ska försöka köra styrketräning så ofta som möjligt. Och så ska jag planera maten ordentligt så jag inte håller på och "fuskar".


Nu är det snart dax för grillade hemmagjorda burgare och coleslaw, MUMS!! Sitter nog ute på altanen och käkar ikväll B)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0