Sköna kvällar

 
Sommaren är så härlig. Solen och värmen (som vi inte har sett jättemycket av den här sommaren tyvärr...) gör ju vem som helst på bra humör, men även regniga och lite småruskiga kvällar är också mysiga. Jag tycker att man i allmänhet är gladare, piggare och lyckligare i sommartider.
 
Igår efter jobbet tog jag på mig träningskläderna och cyklade en runda på vägen hem. Ofta är det ju inte så himla jobbigt att cykla, men jag var bestämd att det minsann skulle bli ett riktigt träningspass, så jag trampade på ordentligt hela vägen så att det brände i benen. När jag kom hem lagade jag en skitgod kasslergratäng och under tiden den var i ugnen körde jag lite mag- och ryggträning.
Resten av kvällen spenderades framför serier med mammas hembakade blåbärspaj (med blåbär från våran tomt!) medan två plåtar LCHF-knäcke gräddades i ugnen. Receptet har ni HÄR. Världens enklaste, bara att slänga ihop de få ingredienserna och skjutsa in i ugnen.
 
Godast med smör och ost eller philadelphiaost och gurka!
 
 
 
 
 
Tack vare att vi bor på en höjd får vi ofta se väldigt vackra solnedgångar. Och tro det eller ej; det är då det har varit dåligt väder som de finaste solnedgångarna dyker upp.
Igår hade vi den här vyn ifrån övervåningen:
 
 
Vackört.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0