Veckan som gått

Det känns som att har varit lite slö med träningen på senaste tiden. I alla fall när det gäller styrketräningen. Jag har ju bestämt mig för att bli stark och få lite muskler istället för spaghettiarmar, så jag måste börja satsa lite mer! Fler och hårdare styrkepass!

Jag har även varit dålig på att ta promenader mellan löparturerna. Det beror på att jag vill vara på topp när jag väl ska springa, och har jag varit ute och powerwalkat dagen innan så brukar jag ofta bli seg i benen. Men jag älskar ju att promenera och jag gillar inte att ha vilodagar, känns bara jobbigt om jag inte får komma ut och träna varje dag. Inte lätt det där eller... Ska försöka gå lugnare promenader kanske. Men det känns nästan bara onödigt, att gå sakta när man väl begett sig ut. Och det är ju segt att gå sakta haha.

I alla fall, för att motivera mig själv till att prestera bättre så tänker jag nu redovisa min träning under veckan som gått.

Måndag: Vilodag

Tisdag: Löpning 4 km + 4 st korta och snabba intervaller på plan mark

Onsdag: Styrketräning överkropp

Torsdag: Löpning (inför vårruset) 5 km + 10 min nedvarvning

Fredag: Cyklade fram och tillbaka till jobbet, ca 12 km + powerwalk 6 km

Lördag: Löpning lugnt tempo 5,9 km + styrketräning överkropp

Söndag: Promenad 6 km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0