Vecka 21

Jag brukar aldrig planera in min träning för en hel vecka. Jag tar det lite som det kommer, beroende på hur jag har tid och hur jag känner mig. Men den förra veckan hade jag faktiskt lagt en plan som jag skulle försöka hålla. Den såg ut såhär:

MÅN: Vila benen!! Styrka
TIS: VÅRRUSET
ONS: Powerwalk + styrka
TORS: Intervaller backe + utfall & benböj
FRE: Powerwalk
LÖR/SÖN: Cykling? Styrka?


Jag lyckades väldigt bra måste jag säga! Tyvärr började ju mitt ben och knä att strejka i helgen, så träningen har inte blivit riktigt som jag önskat sedan dess. Men bortsett från det har jag bara gått plus på min planering. Jag har lyckats med det som jag vill blir bättre på; fler promenader/powerwalks och fler kortare styrke-pass.
Att jag satt frågetecken på lör/sön var för att jag inte visste om jag skulle vara hemma eller inte.


Så här såg det ut på riktigt då:

MÅN: Lugn promenad 40 min + styrka: armar, axlar, bröst

TIS: VÅRRUSET

ONS: Powerwalk 6,2 km + styrka: mage, rygg

TORS: Intervaller backe 10 st + styrka: ben, armar, axlar, bröst

FRE: - (Cyklade 5 km)

LÖR: Promenad 5,23 km + cykling 11,3 km

SÖN: - (Cyklade 5 km)


Igår kväll var jag ute på en till cykeltur. Att cykla är ett jättebra och skonsamt alternativ istället för löpining om man har problem med tex knälederna. Men mitt ben och knä är så pass dåligt nu att det känns ändå. Så fort det kommer minsta uppförsbacke och jag trampar på lite mer eller står upp och cyklar, så börjar det göra ont. Det känns väl egentligen inte mycket mer än när jag bara går omkring hemma, men det är dumt att riskera att det blir värre och drar ut på tiden, så nu blir det maximal vila för benen! Blir till att biffa upp överkroppen med styrketräning då! Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0