Träning och mat måndag 21/5

I måndags var dagen före vårruset vilket innebar vilodag för benen. Jag hade tänkt köra lite styrketräning för överkroppen och inget mer, men jag var helt otaggad på styrka och ville bara ut och springa! Men det fick jag ju inte... Så jag tog en lugn promenad i 40 min. Japp, jag klarade att gå i lugnt tempo för ovanlighetens skull, och det var skitskönt. Success! Haha.
Promenaden var en sådan då man bara vill fortsätta att gå och gå... men klockan började bli mycket så jag begav mig hemåt. Men när jag väl kom in var jag så pigg och peppad av friskluften att jag helt plötslig kände för att köra styrkan ändå! Vinst x2!
Det känns så bra när det blir sådär. Att man först inte tänkt träna, men när man väl börjat så är det skönt och efteråt känns det ännu bättre!

Sedan jag började styrketräna har jag oftast kört igenom hela överkroppen under mina pass. Det det tar väldigt lång tid och det blir lite långtråkigt och jobbigt ibland vilket resulterar i att jag kanske inte kör så hårt som jag egentligen vill, och inte så många pass i veckan som jag vill heller. Så jag har bestämt mig för att börja träna olika muskelgrupper olika gånger och öka på med antalet styrkepass i veckan. Då behöver jag inte känna att det blir en sådan stor grej när jag väl ska göra det. Jag kan tex köra styrka i 20 min direkt efter en springtur. Kort och intensivt!

Så med det i åtanke körde jag efter måndagens promenad ett kortare styrkepass med övningar för armar, axlar och bröst. Lite armhävingar och lite hantlar, inget krångel.



Och efter träning kommer... MAAAAT :D
Jag älskar att träna, men skulle jag inte veta att jag får trycka i mig ett gott mål mat efteråt så skulle det aldrig vara värt det. Käk är livet.

Bra kvällsmellis efter styrkepass:


Keso blandat med lite naturell yoghurt, kanel, kardemumma, pumpakärnor och riven kokos.

+


Ostrullar med smör på (låter läskigt, men är skitgott!), småtomater och ett ägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0