Supertillbehör

Något jag älskar och är helt beroende av är fil och naturell yoghurt. Jag äter det oftast minst en gång varje dag, till frukost eller mellanmål. Men jag som försöker hålla ner på kolhydraterna vill ogärna käka kalaspuffar till lixom...  Därför passar Paulúns superflingor och supermüsli mig himlans bra!

Både flingorna och müslin innehåller självklart kolhydrater, men en massa fullkorn och fibrer och det bästa av allt INGET TILLSATT SOCKER ELLER ANNAT SKIT som de flesta andra frukostflingor innehåller. Bli inte lurade av att många produkter i frukost-hyllan på affären ser nyttiga ut! Läs på förpackningen vad de innehåller egentligen.

HÄR kan ni läsa om innehållet i Kellogg's produkter. Ganska intressant att flera flingor innehåller över 30% socker... Titta tex på All-Bran som man kan tro är supernyttiga, de innehåller en hel del tillsatt socker.


Hittills har jag faktiskt bara hittat Paulúns produkter som håller måttet. Bra att någon äntligen förstått att man inte kan hålla på och proppa i sig en massa ohälsosamma ämnen till frukost varje dag. Hejja Paulúns!



Mina favoriter ♥ Hälsosamma och GODA. Smakar annat än bara socker.


Näringsinnehåll Superflingor (klicka för större bild!)


Näringsinnehåll Supermüsli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0