Gott käk



Häromdagen lagade min far en utomordentligt god tomatsås med parmaskinka och basilika. Det blir så himlans mumsigt när man gör på färska tomater och inte bara krossade på burk.
Eftersom jag inte vill ha pasta till så gjorde jag något slags "vitkålsris". Ett vanligt LCHF-knep är att göra blomkålsris, men nu hade vi inte det hemma så jag provade med vitkål istället, och det blev super.
Så här gjorde jag: Jag rev vitkål i matberedaren, kokade med salt i några få minuter, hällde bort vattnet och klickade i lite smör!

Nu ska jag så fort om möjligt hoppa ner i sängen, för imorgon bitti ska jag åka till huvudstaden. Ska bara ha det mysigt och njuta av det fina vårvädret, god mat och kanske något glas vin ;)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0