Bra frukost/mellanmål

Något jag brukar göra om jag inte har bråttom och vill ha något rejält till frukost/mellis är kesoplättar. Väldigt enkelt att bara röra ihop, men tar lite tid på spisen.

Grunden gör jag på:
2 ägg
2-3 msk dinkelmjöl
en liten burk keso
(ev ½ tsk bakpulver)

Sedan har jag i olika saker beroende på vad jag är sugen på. Mina tre favoriter är att blanda i:
- Rödlök, rökt skinka, dijonsenap och basilika.
- Charlottenlök, hackad tomat, dijonsenap, basilika (brukar använda torkad...) och peppar.
- Kanel, kardemumma och hackat grönt äpple.

Stek på medelvärme ett bra tag på ena sidan så att de håller ihop, vänd sedan och stek på andra sidan tills de känns "stabila" och har fått lite stekyta.

Servera med en klick crème fraiche, eller vispad grädde till plättarna med äpple i!







Ta-da!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0