cykeln



Jag kände att nu var det faktiskt dax att dra fram kärringsnurran! Så imorse klockan sju stod jag stressad och pumpade liv i däcken igen. Cyklade fram och tillbaka till jobbet, ca 16 km, och det var himla skönt och uppfriskande. Men även jobbigt! Att cykla är helt klart den bästa vardagsmotionen, speciellt om man är som jag och inte klara av att cykla sakta. Jag blir tokig om någon är i vägen och blir helt tävlingsinriktat och ska köra om alla andra cyklister haha. Jag brukar alltid gå ner lite extra i vikt på sommaren då jag väljer att ta cykeln istället för bussen/bilen.

HETT (svalt) TIPS: Ta med en träningströja att byta till när du ska cykla hem, då kan du cykla hur fort som helst och köra musten ur benen utan att behöva tänka på om du svettar ner favoritskjortan. Blir dagens träningspass!
Jag brukar faktiskt sätta på mig tröjan på vägen till jobbet också... haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0