Träna eller inte träna?

...Sådär står jag och velar typ varje gång jag har varit ute och promenerat eller sprungit och funderar om jag ska köra ett styrkepass efteråt. Många gånger bestämmer jag mig först för att skita i det och går och sätter mig vid datorn, tvn eller vad jag nu tänkte göra, men en stund senare blir jag irriterad på mig själv och kan inte alls slappna av där i soffan förrän jag "har gjort rätt för mig". Så då sätter jag igång ändå, och efteråt känns det ju så grymt bra!

Idag var jag ute på en härlig powerwalk med en vän. Pga det fina vädret, och att jag har tokmycket energi eftersom jag inte får ut och springa, så blev jag taggad och begav mig ut på en cykeltur på ca 1,5 mil.
Och nu sitter jag här och tänker på om jag borde styrketräna lite... Men klockan är halv nio och det enda jag gjort idag är att träna (dubbelpass ju!) och laga mat känns det som så nu tänker jag faktiskt säga NEJ. Och jag insåg just att jag inte har sett finalavsnittet av Let's Dance så det finns ingen chans att jag kommer ångra mig hehe :))

Tränar man mycket kan det vara nyttigt att bara låta det vara några gånger. För om man jobbar 7:30 till 16:30 varje dag hinner man inte mycket mer än att laga mat och träna när man kommer hem. Vilodagar med soffläge och hämtmat kan behövas lite då och då.


Dagens mellanmål efter träningen:

Turkisk yoghurt med supermüsli, krossade linfrön, hackade hasselnötter och liiite agavesirap (sockersugeeen...) + några ostrullar.

Provade en ny smak på Paulúns müsli: blåbär och vanilj, den var jättegod den också!
Brukar egentligen inte söta yoghurt eller fil utöver frukten/bären som är i müslin, men idag kände jag för det så då blev det lite ringlad agavesirap. Agavesirap är ändå mycket bättre att ha i än tex socker eller sylt för den är helt naturlig, har ett lågt GI och liten påverkan på blodsockret. Den utvinns ur en växt som kallas agave och är mycket sötare än vanligt socker vilket gör att du inte behöver använda mycket alls.


NU: Let's Dance-final!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0