Sophie tipsar

 
I måndags cyklade jag hem från jobbet och jag kan säga att det var BLÖTT. Det slutade aldrig regna på hela dagen och det bildades stora vattenpölar som jag var tvungen att cykla rakt igenom och bli dyngsur om fötterna. MEN resten av kroppen höll sig torr och varm hela vägen. Hur då???? Jo, jag har världens bästa regnställ på mig!
 
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...? Njaaee jag vill gärna ha sommar och sol. Men det här med dåliga kläder stämmer verkligen. Både när det gäller skor och kläder så är det värt att spendera lite mer pengar för att få bra kvalité. När jag skulle flytta till Norge inhandlade jag ett par riktiga vandringskängor och dom har jag klampat i snö, vatten och lera med i många timmar och de ser fortfarande nästan nya ut och är lika bekväma. Jag köpte även ett regnställ ifrån Didriksons och det har verkligen räddat mig under min vistelse på den Norska och regniga västkusten. Paraply var inte ens att tänka på, blåser ut och in på direkten, haha! Regnstället har jag använt huuur mycket som helst, inte bara som regnställ utan också som vindjacka/byxor när jag ska ut och träna eller på andra äventyr.
 
 
Återigen något att tänka på! ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vilket bra tips! Jag är på jakt efter ett regnställ, då min regnjacka är "slut" och regnbyxorna är stora som hus... haha. Vet du hur många vattenpelare ditt ställ har (om det nu är så det heter..?)

Sv. Jag är oftast nöjd med den. Tyvärr kan den vara extremt långsam med att hitta mottagningen ibland, vilket gör att man kan missa en kilometer eller mer, för jag är lite otålig och vill gärna komma igång med löpningen direkt. Men det har blivit bättre iaf. Sedan finns det nog många knep kvar att lära sig, men det är helt klart jättekul att använda den :) Vad känner du med din klocka, är du nöjd?

Svar: På min jacka står det Dry5, vilken innebär att den tål 5.000 mm regn. Kolla här:http://www.didriksons.com/article.asp?c=1&articleId=0&typeId=-1&usageId=-1&systemId=-1&sizeId=-1&search=&imageId=0&retailerCity=&cmd=guide&aTabIndex=1&mTabIndex=drylevel

Ja jag är jättenöjd med min. Som de flesta andra gps-klockor kan den ju missa lite ibland, men oftast fungerar den som den ska tycker jag :) Dock använder jag aldrig pulsmätaren, tycker det är så drygt att ha på sig bandet. Men jag kanske borde börja med det, ganska kul att använda när man tränar faktiskt.
VEM ÄR JAG?

2012-06-28 @ 21:45:15
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0