Pizza time!

Familjen skulle käka hemmagjord pizza till middag ikväll (färdig pizzabotten som man bara rullar ut hehe), och eftersom jag undviker bröd, eller i alla fall bröd gjort på vetemjöl, så provade jag att göra en lowcarb-pizzabotten. Och alltså, det blev SÅ BRA. Precis som "vanlig" pizzabotten, om inte till och med godare!
Nöjd tjej nu :)) Det här kommer jag göra många fler gånger.
 
Receptet har jag självklart hittat hos the lowcarb-queen Annika Sjöö. Så här ser det ut:
 
Ingredienser
2 ägg
1 dl mjölk eller grädde (jag använde vispgrädde)
4 msk olivolja
1 msk fiberhusk
2 dl mandelmjöl
Örtsalt (jag tog vanligt salt...)
 
Sätt ugnen på 200°. Blanda allt till en smet och bred ut på en plåt. Grädda i mitten av ugnen ca 12 min. Höj värmen till 225°. På med pålägg och grädda i ytterligare 10 min.
 
 
Botten precis färdiggräddad.
 
Tomatsås, ost, lök, champinjoner, skinka och tomat - pizzan är redo för en till omgång i ugnen!
 
Klaaaar! Lite bränd på kanterna, men det är ju bara att pilla bort :))
 
 
Som den mesta lowcarb-bakningen: GOTT OCH ENKELT! Ni måste testa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0