Kvällens lyxmiddag: crêpes!

Ikväll kände jag för att göra något gott, men också enkelt då jag inte kände för att handla en massa mat och stöka runt i köket, så då slog jag till med crêpes. Och självklart är det lowcarb-crêpes vi snackar om, som jag fått recept på ifrån Annika Sjöös blogg. Jag får alla mina mat-tips därifrån haha. Men hon är ju så grym! Älskar hennes blogg!

Crêpesen blev heeeelt underbart goda. Hur mumsiga som helst att äta bara som dom är. Nästa gång jag gör dem ska jag äta dem som pannkakor med grädde och bär! :)

Sugen? Så här gör du:


Ingredienser

3 dl mandelmjöl
50 g smör
3 ägg
2 dl mjölk
2 tsk fiberhusk
0,5 tsk salt

Smält smöret. Blanda mjöl, ägg och mjölk och vispa smeten klumpfri. Rör ner smör, salt och fiberhusk.
Stek med ca 1 dl smet till varje crêpe. Späd eventuellt smeten med mer mjölk mellan varje stekning för den tjocknar efter ett tag.



Jag gjorde halva detta receptet (med 2 ägg) och då blev det 3 stycken rätt stora crêpes som med tillbehör mättade bra. Åt en och en halv så det blir god matlåda på jobbet imorgon ;)

Man kan ju ha på vilka tillbehör som helst; kött, fisk, vegetariskt, olika grönsaker och såser (KANTARELLSTUVNING är jättegott till!) etc... På mina crêpes hade jag gräddfil, räkor, svart rom, riven ost, hackad lök och gurka. Det blev grymt. Lite som langos, haha!








Mmmmmmmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0