Korvgryta med dijonsenap och dragon



Den här maträtten är världens snabbaste men också grymt god. Man kan egentligen ha i lite vad som helst som bas, göra den mer tunn eller tjock, så länge man inte glömmer senapen och dragonen för det är det som gör rätten så god. Kanske kan vara gott med kyckling i istället för korv? Hm.... måste testa.

I alla fall, så här gjorde jag när jag lagade den igår:

Stek falukorvsbitar så de får lite färg.
På med det du önskar av crème fraiche, mjölk, matlagningsgrädde, vispgrädde, turkisk yoghurt eller annat du för för dig att prova. Jag var lite crazy och använde precis allt jag skrev haha.
Smaksätt med torkad dragon, dijonsenap, vitlök, soya och peppar.
KLART!

Servera med en krispig sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0