Jordgubbscupcakes

 
Det är svårt att hitta riktigt goda bakverk och desserter som är lowcarb. Jag har provat några recept tidigare och det har oftast blivit lite sådär. Men nu har jag lyckats!!
 
Jag stötte på det här receptet på jordgubbscupcakes för ett tag sedan och igår satte jag alltså igång. Man kan väl inte riktigt säga att det jag gjorde blev cupcakes... Vi hade inga muffinsformar hemma så det fick bli vanliga typ bullformar, vilket gjorde att cupcakesen (eller kanske snarare muffinsarna då) blev lite platta... Men men, vad gör väl det, smaken är densamma!
Eftersom jag heller inte äger någon sprits så fick det bli lite improvisation med frostingen hehe. Just det, jag ska tillägga att jag även hade i lite jordgubbspuré i frostingen (vilket inte är med i receptet). Uuuuurgott! Så här blev det:
 
 
 
 
 
Hur som helst så blev det succé. Jag tog med några stycken till jobbet idag och alla tyckte de var jättegoda! Tror de blev förvånade av hur en "nyttig" muffins kunde vara så god ;).
 
Jag blir så glad när folk uppskattar mina kostvanor och bara peppar mig! Speciellt om jag samtidigt inspirerar och peppar dem. Det känns fint :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0