Här ska det byggas muskler!

Nu jäklar går jag all in alltså...
Jag försöker ju att hålla min kost hyffsat naturlig och har jag alltid varit lite emot kosttillskott, men nu har jag alltså provat på proteinpulver för första gången.

Jag har varit mycket tveksam, funderat på huruvida det kan göra någon skillnad, om det inte räcker att bara äta en massa ägg och kött? Och så är det det här med alla dessa tillsatta sötningsmedel och grejer som egentligen inte är så bra för kroppen... Det finns ju en massa olika proteinpulver med olika innehåll och effekt, och det jag provat verkar ändå vara helt ok; innehåller mindre konstiga tillsatser än vissa andra pulver och ska vad jag har hört fungera bra. Så jag tänker helt enkelt give it a try.

Jag var inne på Proteinbutiken som finns i Gävle och där fick jag två provpåsar (jordgubb och choklad) så jag kunde känna efter om det var något som passade mig innan jag köpte en hel förpackning. Jag har nu provat båda och jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker haha. Det är ju inte jättegott lixom, men inte äckligt heller. Jag tror jag kommer satsa på att köpa en förpackning med chokladsmak, den kändes minst konstlad.



Gott... eller inte gott?


Jag har också gjort en satsning på styrketräningen genom att köra med tyngre vikter idag. Jag kände att det var dags. Jag har ju faktiskt blivit starkare, så då borde jag steppa upp ett snäpp!


B)

Kommentarer
Postat av: mulberry bags



Jag har också gjort en satsning på styrketräningen genom att köra med tyngre vikter idag. Jag kände att det var dags. Jag har ju faktiskt blivit starkare, så då borde jag steppa upp ett snäpp!

2012-06-18 @ 05:55:48
URL: http://www.mulberrybagoutletshop.com
Postat av: Emma

Kul med lite tyngre styrka =) Kör du hemma eller på gymmet?

Jag drack en del proteinshakes förra året, men slutade eftersom jag har lite svårt för konsistensen. Brukar dock sno lite av sambon emellanåt ;) Smaken man väljer är ju rätt individuell, men sambon som ofta har en till frukosten brukar köra choklad då. Jag gillar inte kall chokladmjölk och tycker att det påminner för mycket om det...

Vad blev det för sort? (om du har handlat alltså ;))

Svar: Ja jag måste börja med det, för mina gamla vikter börjar bli för lätta nu ;)Jag hade träningskort på gymmet i vintras, men nu under sommarhalvåret då jag för det mesta är ute och springer och motionerar utomhus så kör jag styrka hemma, blir enklast så.

Jag är ju då nybörjare med proteinshakes och jag kan säga att min första jag provade var ingen bra upplevelse... Äcklig konstlad jordgubbssmak, usch! Men sedan provade jag Whey Complete, med just choklad smak haha, och den gillar jag!
Och så har jag beställt en burk av Fitnessgurus One Whey jordgubb och vit choklad som tydligen ska vara god :) Det återstår att se....
VEM ÄR JAG?

2012-06-26 @ 21:37:11
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0