Energi


Så härligt med dagar då man vaknar upp utsövd och ser solen lysa utanför fönstret. En sådan bra start på dagen ger mig en massa energi, jag blir piggare både i huvudet och kroppen.

Men för att man ska ha energi för hela dagen räcker det inte med sömn och solsken, man måste även få i sig en massa bra mat. Som ni kanske har märkt så äter jag rätt ofta. Fler och mindre portioner är bästa sättet för att hålla igång kroppen och förbränningen. Och eftersom jag älskar mat så passar det mig perfekt ;). Jag äter väl ungefär var tredje timme och utgår ifrån:

Frukost

(ev mellanmål)
Lunch
Mellanmål
Middag
Mellanmål/kvällsmål eller vad man vill kalla det

Ibland kan jag lägga till ett litet extra tilltugg någonstans, tex innan jag ska träna. Idag tog jag igen styrkepasset som jag inte gjorde igår, och då laddade jag upp med mina favoritnötter:


Dyra... men så jäklarns goda!


Nu är det matlagning på g. Ska slänga ihop en korvgryta med dijonsenap och dragon, mmmm....


Kommentarer
Postat av: Emma

Mm, pecannötter är för himla goda. Var länge sen nu, måste nog inhandla lite såna i veckan =)



Tack för tipset med rökta räkor! Då vet jag var jag ska handla nästa gång! =)

2012-06-10 @ 21:53:43
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0