Borta bra, hemma bäst?

ÅH vad jag har haft det bra! Norge är ett fantastiskt vackert land som jag alltid kommer sakna litegrann när jag är hemma i platta Sverige.
För er som inte vet så flyttade jag till Ålesund i Norge efter studenten och bodde och jobbade där i åtta månader. Så nu, ca ett år senare, åkte jag tillbaka och hälsade på. Det var jättekul att få träffa vänner och se byn igen. Det är bara att bildgoogla Ålesund så förstår man hur fint det är där. Synd bara att det regnar nästan jämt haha.

Att bara vara i Ålesundstrakten är fantastiskt. Själva staden är mysig och det finns en massa fina fjällturer att gå. Men det som jag sett fram emot mest inför den här resan är Geirangerfjorden. Fjorden är ett välbesökt turistområde som verkligen uppfyller ens förväntingar. Bildregn kommer...

Det kändes jobbigt att åka därifrån, jag hade kunnat stanna mycket längre än en vecka och fjällvandrat och grejer. Men man måste ju jobba också... Och just nu känns det ändå rätt skönt att vara hemma för det var en lite strulig resa hem igår. Säkerhetspersonalen på Norges flygplatser är i strejk, så det blev en del förseningar och ombokningar. Men det gick bra för mig ändå. När jag först fick höra om strejken och förseningarna så tänkte jag att jag inte skulle få komma hem samma dag, men det blev bara några timmar senare som tur var :)

Idag har jag visat familjen de 300 bilder som jag knäppt och stolt pekat ut på karta vilka vägar vi åkt och vilka stigar vi gått på. Och JUSTE, mitt ben! Hade nästan glömt det nu! Jag var ju nå sjukt orolig över hur den här semestern skulle arta sig då jag bara någon dag innan blev så dålig i benet och knät att jag knappt kunde gå. Jag antog att det var en infektion pga överansträngning så fram tills fredagen, då vi skulle till Geiranger, har jag haft på mig knäskydd, käkat ipren och rört mig så lite om möjligt. Och visst hjälpte det! Ska bli sååååå skönt att få börja träna ordentligt igen ♥ Men jag måste försöka ta det lite lugnt så det inte kommer tillbaka. Ska börja med att ta promenader innan jag trappar upp med löpningen. Riktigt längtar tills jag får knyta på mig springdojjorna!



Välkommen knäskydd! Kan rekommendera detta från Back On Track. Inga skavsår, håller sig på plats och värmer gott. Skönt för knäna att ha när man när man ska gå nerför. Jag glömde ta med det andra skyddet när vi var i Geiranger och det hade varit bra att ha, för jag kände faktiskt nästan mer i det benet utan skydd fastän det andra benet var skadat.


Måste ses med egna ögon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0