V. 28

 
Tjohej! Jag är tillbaka till vardagen efter en fullspäckad helg.
I fredags hade jag några gamla klasskamrater över på fredagsmys och spelkväll ute på altanen, så mysigt och skönt att bara hänga utan att dricka alkohol eller dra ut på krogen.
Lördag morgon ställde jag klockan på 7:45 för att powerwalka in till stan och avnjuta en frukostbuffé på Konditori Lido med goda vänner. Efter frukosten följde en vän med mig hem för att bli min aspirant i träningsvärlden. Vi körde ett tufft cirkelträningspass för överkroppen och det var riktigt kul att få vara lite lärare ;). Till kvällningen var det dags för lite partyparty med härliga tjejkompisar från gymnasiet. Det är så kul när alla kommer hem igen till sommaren!
Söndagen spenderades i soffan framför reprisen av Allsång på skansen och film. Jag kan också erkänna att jag för första gången på flera månader käkade pizza... och för första gången i hela mitt liv mer än en halv pizza haha. Och så en glass på det hehe.
Folk blir helt chockerade när jag gör så här, tycker att jag är lite småknäpp som är supersträng med kosten i vanliga fall och plötsligt bara proppar i mig massa onyttigheter på en dag. Och det förstår jag!  Men jag kan säga att det är inte ofta det händer. Jag är väldigt sällan sugen på pizza, men nu var jag skitsugen och just därför tillät jag mig att äta det. Jag har ju snackat om det tidigare - att mitt största problem är att jag alltför ofta äter onyttigheter fastän jag inte ens är särskilt sugen - men jag tycker att jag har blivit bättre på det! Jag kommer inte bli mer sugen på att käka fler pizzor bara för att jag åt det igår. Det var jättegott då, men nu kommer jag inte vilja äta pizza eller annan snabbmat på ett bra tag. Glass skulle jag kunna äta varje dag dock, haha....
 
 
Till något lite mer peppande kanske - veckans träning!
 
Måndag: Cirkelträning heeeeela kroppen (träningsvärk deluxe!!!!)
 
Tisdag:  -         Cyklade till och från jobbet
 
Onsdag: Löpning 5 km + gå/jogg 15 min + styrka: armar, axlar, bröst      + cyklade till och från jobbet
 
Torsdag: Powerwalk 6 km + styrka: mage, rygg
 
Fredag: Backintervaller 12 st + cykling ca 4-5 km       + cyklade till och från jobbet
 
Lördag: Powerwalk till Lido 7,11 km + cirkelträning överkropp
 
Söndag:  -
 
 
Jag är supernöjd med min träningsvecka. Jag lyckades med att köra styrka för överkroppen tre gånger precis som jag sa i början på veckan och jag hann med både vanlig löpning och backlöpning. Och ändå, trots att jag gjort så mycket bra träning, så har jag också hunnit med två vilodagar - igen! Duktigt Sophie!
 
Nu ska jag, mamma och brorsan köra cirkelträningen som vi gjorde förra måndagen.Jag ska kämpa så jag får minst lika mycket tärningsvärk som förra veckan! ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0