Löpningen

 
 
Jag vet att jag sa att jag inte skulle köra asfaltslöpning något mer... men jag kunde inte hålla mig.... Jag var bara tvungen att prova intervaller innan jag kände att jag kunde utesluta vägarna helt.
Jag körde några intervaller på 30 sek, men sedan märkte jag att jag höll ett skitbra tempo (mellan 4,45 och 5 min/km = ovanligt fort för mig) och det gjorde inte ont alls i varken ben eller knän, så då bara sprang jag på. Efter 6 km började det kännas lite, så då joggade jag ner och gick sista biten. Snacka om nöjd tjej jag var när jag kom hem.
 
Jag har förstått nu att det varierar väldigt hur det går för mina kära ben. Vissa gånger är det tipp topp, andra gånger gör det ont efter en meter, och det är inget jag kan styra. Men något jag i alla fall vet är att jag inte ska springa lika mycket som jag gjorde förut. Jag tänker tillåta mig att springa på asfalt någon gång då och då, men kanske bara när jag är sugen på intervaller, och inte längre än 5-6 km.
 
Jag kan också berätta att jag körde ett hårt styrkepass för benen och rumpan efter springturen igår, så jag har sjuuuuuk träningsvärk idag. Men jag gillar det! Jag får aldrig träningsvärk av att bara ut och springa, så det var dags att börja med lite mer ordentlig styrketräning för benen. Det kommer bli mycket utfall för att öva upp stabiliteten.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vad härligt. Du verkar verkligen ha fått till ett grymt pass =D Skönt när det kan rulla på utan problem också :)

2012-07-25 @ 22:36:52
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0