Kyckling på torsdag

 
Igår lagade mamma god middag åt oss två. Det är ett jätteenkelt recept som jag hittat HÄR.
 
 
Kycklingfilé med hett cocostäcke
 
Gör en röra på:
1-2 tsk sambal oelek
2 vitlöksklyftor
2 tsk soya
½ dl grädde
ca 1 dl kokosflingor
 
Låt röran svälla medan du saltar och pepprar kycklingfiléerna.
Bred på röran på filéerna och grädda i 225° i 10 min. Ta ut och strö över lite mer kokos (mamma hoppade detta igår) och grädda ytterligare 10-15 min.
 
Servera med en fräsch sallad. Mamma gjorde en sallad med avocado och mozarellaost, mmmm...
 
 
Kycklingen ser bränd ut, jag vet, men det är den inte. Dock blev det lite bränt förra gången jag gjorde detta, så det kan vara bra att lägga på folie över kycklingen i ugnen.
 
 
 
Avslutar med den här gamla klassikern:
http://www.youtube.com/watch?v=R8d7pXJ8ecg
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Mm, det där lät galet gott! :D Ska jag lägga på minnet.

Sv. Mm, det är så himla lyxigt och gott med vin och ost. Lite för gott kanske...
Blev det något restaurangbesök ikväll bland alla andra gävlebor? ;)

Svar: Japp! Det blev Kalles :) Bästa placet i stan enligt mig!
VEM ÄR JAG?

2012-07-25 @ 22:31:03
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0