Frukost, lunch och middag

 
Frulle: Havregrynsgröt kokt med vetegroddar, solroskärnor, pumpakärnor, krossade linfrön och lite kanel och kardemumma. Toppat med blåbär, svartvinbär, hallon (allt plockat rätt utanför dörren!), kokosflingor och krossade nötter / Äggmuffins / Earl grey.
 
 
 
Lunch: Rökt Ockelbo-kyckling som jag har gett lite stekyta, sallad och "kall bea" gjord på crème fraiche, olivolja, torkad dragon, svartpeppar och vitlökspulver.
 
 
 
Middag: Bönröra med tomat, fetaost, basilika, rödlök, olivolja och salt / Quinoa och vitlöksfräst hyvlad squash.
 
 
Jag måste erkänna att jag och min familj är väldigt dåliga på att laga vegetariskt. Och eftersom vi sällan gör det så blir vi inget bättre på det och då känner man sig inte inspirerad att laga det... Men den här bönröran och quinoa med squash blev verkligen hur gott som helst!
 
Har ni några tips på veggokäk? Vill verkligen bli bättre på det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elham

Så otroligt många, och jag är nästan mer näringsämnefreak än du, som vegetarian. Jag har funderat på att göra en matblogg då jag blir så PROVOCERAD av folk som säger att det tar tid, är svårt eller för dyrt att laga sund mat. Så håll till godo!

Svar: Oooooh gör't! Skulle vara grymt med en vegetarisk matblogg! När blev du vegetarian? Håller med dig, många har en väldigt dålig och irriterande inställning till bra mat. Jag var jäkligt skeptisk innan jag startade min blogg för jag visste hur många som skulle tänka "nej inte ännu en till som ska försöka vara hälsosam". Men när de väl sätter sig in i det så ser de att det inte är några konstigheter :) det är sunt förnuft!
Sophie

2012-08-22 @ 22:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0