Bourbon vanilla powder

 
Jag har inte varit den nyttigaste den senaste tiden. Fukost, lunch och middag går bra, där är jag duktig och tycker bara det är kul att laga sunt. Det är sötsakerna mellan måltiderna som inte vill hålla sig undan...
 
Men även om man inte skippar det söta helt, så kan man göra mycket för att minska på mängderna. Till exempel så bakade mamma en rabarberpaj tidigare, och då tog jag inte den vanliga söta vaniljvispen till utan gjorde en egen på kesella och vaniljpulver.
 
Jag använde Bourbon vanilla powder som är ett äkta ekologiskt vaniljpulver. 100% vanilj, alltså inget socker. Jag köpte mitt på Bodystore.com men det finns även på vanliga matbutiker.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0