Äggmuffins

 
 
Här kommer receptet på äggmuffinsarna som jag nämnde i ett inlägg tidigare. Sist jag gjorde dem så provade jag att göra i vanliga små pappersformar, men jag tycker det blir mycket bättre om man gör lite större i en muffinsplåt. Det enda kruxet med det är att det är drygt att diska...
Receptet har jag hittat här.
 
 
Ägg- och baconmuffins -12 st
 
10 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl riven ost
2 paket bacon
peppar
 
Blanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek (eller stek först och klipp sedan).
Blanda baconen med äggröran och peppra.
Häll smeten i formar och grädda i ugnen på ca 175° i 20 min.
Om ni har grillfunktion på ugnen, sätt på den och höj till 200° sista minuterna så får muffinsarna lite extra färg!
 
 
Dessa är super att frysa in och ta fram som mellanmål. Goda både kalla och värmda i mikron!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0