Träning på riktigt



Idag har jag tränat riktigt HÅRT och SKITIGT.

Jag berättade tidigare att en av mina favoritsätt att träna på är att köra intervallträning i backe, dvs kuta upp för en grus/sandbacke flera gånger. Idag var det premiär för i år och jag hade som mål att springa upp 8 ggr. DESSUTOM så hade mina träningskamrater kommit på att vi skulle göra armhävningar efter varje intervall(!!). Så det var bara att bita ihop och sätta ner händerna i skiten!

Det kändes pissjobbigt och omotiverat precis när vi klev ur bilen, men så fort jag hade sprungit några gånger mindes jag hur kul det var och kände mig tokpeppad att riktigt köra ur musten! Och när jag hade gjort mina åtta så var jag så i träningsruset att jag slog till med två extra och dubbelt så snabba intervaller. Så himla värt det! Hade ångrat mig jättemycket efteråt om jag inte gjort det. Det där lilla sista gör så mycket, då du pressar dig till max, det är det som gör att du förbättrar dig.

Jag blir så glad när jag inser att jag är över den tröskeln, att jag bara tycker träning är kul och vill bli bättre hela tiden. Känner mig stark nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0