Sköna helger

Trots att jag spenderade hela lördagen med att göra högskoleprovet och att det har blivit skitkallt och snöat ute så har jag haft en skön helg. Enligt mig är de bästa helgerna de som känns långa. Inte av den anledningen att det varit långtråkigt, utan helt tvärtom, att man har gjort mycket trevliga saker. Visst går tiden fort när man har kul, men går det en hel dag utan att man gör något särskilt så tycker jag efteråt att dagen bara har försvunnit! Och det känns ju inget bra. Tycker tiden går alldeles för fort... Tänk hur långt ett år var när man var liten! Nu hinner man knappt blinka innan det är julafton igen.

Just den här helgen var så bra för att jag har fått äta SÅ HIMLA god mat. Både igår och idag har jag fått smakupplevelser från himlen.
Igår lagades det rådjurssadel, mos på potatis och jordärtskocka och rödvinssås (har tyvärr ingen bild). Och till det ett riktigt gott och fylligt rödvin. Det var det absolut godaste jag ätit på länge. Köttet smälte i munnen, moset var så sjukt gott att jag hade kunnat ätit det bara, och såsen var grädden på moset (hehe)! JAG DÖR, VILL HA DET NUUUUUU<3

Idag åt vi hemmagjorda köttbullar med morotsstuvning. Vet inte hur det blev så gott just idag, har ju lagat det många gånger förr. Jag har en terori om att precis som man kan ha bra hårdagar, så har man sina bra mat-dagar. Måste vara så för jag har aldrig tidigare känt mig så euforisk över en maträtt. Crazy banana.




Superfint utanför oss tidigare ikväll. Känns konstigt när det har varit dåligt väder hela dagen med stora svarta moln på himlen, snö och regn. Men faktiskt så är det då de häftigaste solnedgångarna kan uppstå.


Nu ska jag fira in påsken i förväg och stoppa i mig lite inlagd sill, dillsås och ägg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0