Dessert



När vi var och handlade sist stötte jag på en burk mascarponeost. Det var jättelänge sedan jag åt det sist, kom inte ihåg hur det smakade ens, så var bara tvungen att köpa det. Man brukar väl oftast ha det i desserter så jag försökte slänga ihop något gott att smaska på till Let's dance i fredags, och jag lyckades!

Ingen hälso-dessert det här, men ändå liiiite nyttigare än de flesta efterrätter, haha:
Mixa några digestivekex, ett par mandlar och en klick smör.
Blanda mascarponeost med lite naturell yoghurt för att få en lösare konsistens, och i med lite flytande honung.
Ta nå snygga glas eller skålar och varva kexblandning, bär (jag använde blåbär och hallon), ost och vispad grädde.
ÄT OCH NJUT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0