Är lite arg...

Jag blir fullkomligt tokig på att det ska bli en sådan grej av allting. Det skapas hälsosamma kost- och träningstrender, vilket bara är bra och motiverar fler människor (?!), men så finns det alltid de som stör sig på sådant som blir "inne" och måste berätta om och sprida hur dåligt det är och att det bara är en fluga.

Jag har sedan ett par år tillbaka, då jag började bry mig om min kropp, minskat på intaget av kolhydrater. Eftersom vi har möjligheten att veta vad som händer i våra kroppar så har det alltid varit självklart för mig att en sådan kost är mer hälsosam.

Då när jag började ändra mina matvanor och folk undrade, så förklarade jag att jag käkade mindre kolhydrater, lite åt GI-hållet, och jag fick "vad duktig du är!" som svar. Idag, om jag skippar pastan, så är det många som negativt kan slänga ur sig "jaha du håller på med det där LCHF..."
BLIR SÅ IRRITERAD. Bara för att det har fått ett namn så ska alla börja sätta sig emot det. Jag har ätit ungefär likadant ett bra tag nu, oavsett om det kallas LCHF, GI, LCHQ eller vad skjutton det är... Jag kallar det inte att jag går på en diet, jag äter SUND MAT.

Punkt slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0