ÄR PÅ G


Jag startade den här bloggen i första hand för min egen skull. Jag har alltid gillat att dokumentera minnen på olika vis, i både bilder och text. Och jag är en riktig kontrollmänniska som gillar att fixa och dona, planera och strukturera (börjar låta som ett cv detta…) så jag dokumenterar även allt viktigt jag ska göra och har gjort, tex min träning. En blogg är helt enkelt ett bra verktyg för att kunna titta tillbaka på hur jag har haft det, och det ger ordning och reda.

Den andra anledningen, och kanske egentligen den viktigaste, är att jag vill peppa mig själv till att fortsätta och förhoppningsvis förbättra min sunda livsstil. Jag har tränat regelbundet under längre tid, men jag har aldrig haft någon riktig motivation till att träna hårdare, blir snabbare och starkare. Dessutom är jag galen i mat och har svårt att motstå diverse ohälsosamma frestelser. Jag vill i så fall ha någon att göra det tillsammans med, tävla mot något eller ha någon som håller koll på mig och tokpeppar/tvingar mig till allt. Men eftersom jag inte har haft det så har det blivit att jag legat och nött på det gamla vanliga. MEN NU…

Genom att ha den här bloggen så känner jag mig mycket mer motiverad till att förbättra mig hela tiden. Jag får någonstans att dela med mig av mina framsteg och det känns roligare att tex laga god och nyttig mat om jag sedan kan låta andra inspireras av det. Det känns mer viktigt att göra rätt, och jag mår så bra av det!

Jag har redan kommit långt i min process och känner att jag är i ett bra tränings-flow med både konditions- och styrketräning. Jag har hittat mitt sätt att gå till väga så nu är det bara att köra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0