"Pones"

Igår provade jag att baka pones - lågkolhydratsvarianten av scones gjort på pofiber. Blev lite annorluna känsla på brödet, lixom potatis-aktigt. Inte så konstigt då pofiber är gjort på just potatis... Rätt så goda blev de, men jag föredrar nog andra lågkolhydratsbröd som jag bakat tidigare.

Här följer i alla fall receptet om ni vill testa själva:


Pones

50 g smör
3 dl pofiber
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
250 g kesella
1 ägg
1 dl vispgrädde

Sätt ugnen på 200 grader (kan vänta lite med det om du har en snabb ugn). Lägg på bakplåtspapper på en plåt. Smält smöret och låt det svalna lite. Blanda ihop alla torra ingredienser. Blanda i kesella, ägg, smör och vispgrädde. Låt stå och svälla 15-30 min. Dela degen och rulla ihop till små bullar. Grädda i ca 15-20 min i nedre delen av ugnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0