Pannkaksfrukost





I morse var jag inte sugen på "vanlig frukost" så då lagade jag pannkisar!
Jag är helt förvånad över hur såna här lowcarb-varianter av pannkakor och våfflor och grejer kan vara så gott! Här kommer receptet på hasselnötspannkakor som jag tagit härifrån:

3 dl hasselnötsmjöl (en av sakerna jag beställde på nätet!)
3 tsk fiberhusk
0,5 tsk salt
50 g smör
2 dl mjölk
4 ägg

Snält smöret och låt svalna. Blanda alla torra ingredienser i en skål. Tillsätt smör, ägg och mjölk och rör om ordenligt. STEK! Späd eventuellt smeten med mer mjölk när den tjocknar.

Jag gjorde ca 1/3 av receptet (tog ett ägg) och då blev det två mindre pannkakor. Till hade jag crème fraiche, jordgubbar och lite agavesirap. MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0